Wizyta w Zakładzie Karnym w Szczecinku - 2016 - Szkoła Policji w Pile

Wizyta w Zakładzie Karnym w Szczecinku

Data publikacji 14.04.2016

Po raz kolejny uczniowie klas o profilu policyjnym z ZSP nr.2 w Pile oraz policjanci z naszej Szkoły odwiedzili Zakład Karny w Szczecinku. Po drodze uczniowie, policjanci ...

Wizyta w Zakładzie Karnym w Szczecinku Po raz kolejny uczniowie klas o profilu policyjnym z ZSP nr.2 w Pile oraz policjanci z naszej Szkoły odwiedzili Zakład Karny w Szczecinku. Po drodze uczniowie, policjanci i opiekunowie oddali cześć przy pomniku w Podgajach, poświęconym 32 polskim żołnierzom spalonym żywcem podczas II wojny światowej w lutym 1945 roku.
Wizyty w zakładzie karnym to dobra okazja do podniesienia świadomości prawnej młodych ludzi. Uczniowie w czasie zwiedzania jednostki penitencjarnej zapoznali się z architekturą tego miejsca, zabezpieczeniami ochronnymi, warunkami odbywania kary pozbawienia wolności oraz specyfiką pracy Służby Więziennej. Zakład karny to jednak nie tylko mury i kraty. Aby lepiej poznać to miejsce, każdy punkt wycieczki wzbogacony jest o fachowy komentarz dyrektora zakładu oraz funkcjonariuszy szczecineckiego więzienia. Dzięki przykładom wziętym z codziennych doświadczeń zawodowych osób pracujących ze skazanymi, młodzież ma szansę zrozumieć założenia polskiego systemu penitencjarnego. Wizyta w Zakładzie Karnym w Szczecinku Punktem kulminacyjnym każdych zajęć jest spotkanie z osadzonym przebywającym w Zakładzie Karnym w Szczecinku. Młodzi ludzie na przykładzie takiej osoby poznają zagrożenia związane z łamaniem norm prawnych. Dowiadują się o ciemnych stronach świata przestępczego i brutalnych zasadach, które nim kierują. Poznając historie różnych osadzonych, uczniowie mają szansę zrozumieć, na czym polegają pułapki przestępczego trybu życia i dlaczego trudno zerwać więzi z półświatkiem. Wizyta miała bardzo duży walor wychowawczy - podstawowym zadaniem nas wszystkich jest wychowanie młodych ludzi tak, by stali się odpowiedzialnymi obywatelami.

autor: Wojciech Thiel

(14.04.16)