Szkoła w roku 2009 - część III

Data publikacji 31.05.2011

Wzorem lat ubiegłych, również w 2009 roku ważnym elementem działalności dydaktycznej była dbałość o wysoki poziom realizacji procesu dydaktycznego.

Szkoła w roku 2009  część III Wzorem lat ubiegłych, również w 2009 roku ważnym elementem działalności dydaktycznej była dbałość o wysoki poziom realizacji procesu dydaktycznego. Działania te były prowadzone na wielu płaszczyznach - poprzez działalność zespołów pedagogicznych, bieżące kontrolowanie poziomu realizacji zajęć, doskonalenie zawodowe, w tym szkolenie metodyczne, praktyki zawodowe kadry, uczestnictwo w szkoleniach i seminariach oraz podnoszenie kwalifikacji poprzez studia podyplomowe i doktoranckie. Temu samemu celowi służyło prowadzenie badań ewaluacyjnych, którymi w minionym roku objęto 1449 osób.

Szkoła w roku 2009  część III W minionym roku kontynuowane były prace programowe, mające na celu uzupełnienie oferty programowej, dostosowującej jej zawartość do potrzeb jednostek Policji i zadań stawianych przed poszczególnymi pionami. Wykładowcy Szkoły uczestniczyli w pracach zespołów programowych, opracowując program kursu specjalistycznego w zakresie zwalczania handlu ludźmi, program kursu specjalistycznego w zakresie współpracy z osobowymi źródłami informacji, program kursu specjalistycznego dla policjantów służby kryminalnej w zakresie wykonywania wybranych czynności operacyjno-rozpoznawczych i dochodzeniowo-śledczych.

Szkoła w roku 2009  część III W 2009 roku duży nacisk został położony na zaprojektowanie i wykonanie szeregu nowych pomocy dydaktycznych, niezbędnych do efektywnej realizacji procesu szkolenia słuchaczy. Wykładowcy na bieżąco przygotowywali pomoce dydaktyczne do konspektów. Nauczyciele policyjni przygotowali założenia i scenariusze, na podstawie których zrealizowano 7 filmów dydaktycznych (m.in. z zakresu oględzin miejsca wybuchu bomby, zabezpieczania dowodów cyfrowych, eksperymentu procesowego - otwarcie samochodu, konfrontacji podejrzanych w sprawie kradzieży, okazania osób w sprawie napadu rabunkowego).

Standardem stało się wykorzystanie rejestracji wideo i analiza praktycznych elementów zajęć na kursach specjalistycznych dla policjantów służby kryminalnej w zakresie współpracy z osobowymi źródłami informacji, czy w zakresie taktyki i technik przesłuchań.

Szkoła w roku 2009  część III Szkoła w roku 2009  część III Szkoła w roku 2009  część III Szkoła w roku 2009  część III

(22.01.10)

Powrót na górę strony